Castors kaka

Idag har det varit fredagsmys på hög nivå!

Hela morgonen har vi slappat och spelat spel och bara gosat i soffan.
Till lunch slog vi på stort med amerikanska pannkakor och jordgubbssylt.

Middag blev det på Frasses tillsammans med Sussi och Caleb, och sen när vi kom hem bakade vi en sockerkaka.

Jag hade lovat, för vi läste Castor Bakar igår och grabben ville så gärna baka en likadan kaka som Castor. Och har man lovat så har man!

För övrigt kan jag verkligen rekommendera Castor-böckerna av Lars Klinting. Helt underbara! Både jag och sonen älskar dem.

Och självklart får ni receptet också!
(Men läs/köp boken för bövelen!)(I alla fall om du har barn, annars är det nog lite onödigt.)(Eller inte, jag vet inte vilken nivå du brukar läsa på.)

(Fast jag använde 1 tsk vaniljpulver istället för 2 tsk vaniljsocker. Vaniljpulver is the shit!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback