Nyår!

Vi hade en helt underbar nyårsafton! Såklart glömde jag att fota som vanligt, fastän kameran låg framme på bordet. Helt otroligt.

Brorsan och hans sambo var här och åt trerätters middag med oss.

Till förrätt gjorde Roger minipizzor med pesto och kyckling.
Huvudrätten var oxfilé med ugnsstekt potatis och sallad.
Efterrätten blev en vanlig sketen kladdkaka. Den efterrätt jag tänkte göra först blev helt misslyckad, och Roger for faktiskt iväg för att köpa mer vit choklad, men den var slut överallt. Morr.

Efter att vi vräkt i oss all god mat spelade vi lite Pictionary och sen var det dags att få grabben i säng.

Mamma slöt upp senare också, och då hade vi precis gått över till att spela Draw.
Ett sjukt roligt spel som jag verkligen kan rekommendera!

Det är inte varje dag man hör sin mamma säga "Stora håriga pungkulor? Stora håriga pungkulor!" haha.

Grabben somnade ju såklart inte, utan låg vaken ända tills det var dags att gå ut och titta på raketer.
När vi kom in igen slocknade han som ett litet ljus och vi andra åt lite ost och kex och snackade skit.

En väldigt trevlig nyårsafton, och den alldeles första dagen på året inleddes med att ligga i sängen till klockan 12. Grabben väckte mig, annars vetetusan hur länge vi hade legat där. En skön start på året i alla fall!

Och så slutligen är jag lite nyfiken - Hade ni några nyårslöften?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback