I wish...

Alla verkar spotta ur sig årskrönikor till höger och vänster. Inte ens om jag går tillbaka i bloggen och läser kan jag komma ihåg allt som hänt.

De senaste veckorna finns kvar i mitt medvetande, så jag minns att grabben har fyllt 5 och att vi haft en trevlig jul. Jag har för mig att sommaren var rätt okej också. Den delen som inte spenderades i stan i alla fall. Det räcker väl?

Nåja. Jag fyller visst också år snart, och jag har fått några frågor om vad jag önskar mig.
Det undrar faktiskt jag också, och ändå har jag funderat i ett par dagar.

Få se nu...

- Vill du/ni köpa en bra digital systemkamera åt mig får ni jättegärna göra det.
Släng gärna med ett schysst macroobjektiv också.

- En ny dator hade jag behövt. Min bärbara trotjänare börjar bli till åren.
Lika segstartad och trög som sin ägare, så det är riktigt illa.

- En resa hade suttit fint. New York, Rom, Paris eller London. Välj du.

- Kolpennor hade jag velat ha. Både mjuk, medel och hårda. (Finns på Classe tror jag minsann, hint hint.)
Kanske ett skissblock också, så jag slipper teckna på tapeterna.

- Promarkers.

- Presentkort på kläder. Min garderob känner sig så tom att den har blivit deprimerad.

- En pincett behöver jag. Make that two. Vi har något pincettslukande svart hål i lägenheten...
Under soffan, misstänker jag.

- En locktång hade varit najs. En Volumaster också. Om jag nu någonsin skulle ha tid och ork att göra något mer med mitt hår förutom att borsta det ibland.

- Och min mascara är slut, så en sån hade jag behövt... Zzz.

- Och just ja, jag önskar mig en barnvakt tills då brorsan och hans tjej har inflyttningsfest.
Eller lite då och då, egentligen. Ett biobesök nångång hade ju varit fint, till exempel.

Hmm... Det var ju seriöst svårt det här.

Jag önskar att mina nära och kära kommer och umgås med mig en stund, och kanske äter lite tårta.
Jag önskar mig ett bra år, som förhoppningsvis kommer att innebära ett jobb och att jag blir smärtfri.
Jag önskar att jag kommer att ha styrka och mod att ta tag i allting som jag behöver ta tag i.
Jag önskar att grabben får vara frisk, lycklig och att det kommer att gå bra att byta skola till hösten.
Jag önskar mig hur mycket som helst.

Och jag önskar att allt jag önskar mig går i uppfyllelse.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Svar: Tusen tack, vid tretiden i natt kom kattbäbis nummer tre, en röd mini-Svea... nu sitter jag på jobbet, och längtar hem :-)

2011-01-03 @ 08:43:11
URL: http://kandy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback