"Vad är det för dag och är jag ledig?"

Jag blev väckt av en glad liten kille som klappade på mig lite försiktigt.

- Mamma, vad är det för dag och är jag ledig?

När jag berättade att det var lördag sken han upp som en liten sol.
Han viskade att han ville kliva upp, och jag viskade tillbaka att han kan ju kliva upp och titta på barnprogram så kommer jag om tio minuter.

De där tio minuterna råkade bli nästan 50...

Han kom tillbaka in i sovrummet och berättade att han hade klivit upp och gått och tagit hand om alla sina gosedjur. Han hade borstat tänderna på allihop och sen hade de läst sagor tillsammans.

Hur gullig får man vara?

Sen gick han och fixade sin egen frukost, och han var påklädd och klar när jag klev upp!
Jag har sagt det förr och jag säger det igen - att ha ett stort barn är AWESOME!

Kommentarer
Postat av: Mommo/mamma

Tänk vilken tur att du fick världens mest underbara barn :)

2011-10-22 @ 11:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback