Citat sökes!

Jag är inte världens mest positiva människa. Jag är mer pessismistisk, cynisk, misstänksam och rädd.
Inte helt underbara egenskaper direkt.

Så jag har bestämt mig för att försöka bli mer positiv.
Mer glad, optimistisk, tillitsfull och spontan också kanske.

Jag har tänkt samla en massa bra citat och fina ordspråk och sådant, och skriva upp på små lappar.
Sedan tar jag en lapp varje morgon och har nåt bra att starta dagen med!

Så nu hade jag behövt lite hjälp.
Har du något bra, positivt och optimistiskt citat att dela med dig av?


weheartit

Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Vilken fin idé att börja varje dag med ett positivt citat. :) Jag har citatet "Dröm om morgondagen, minns gårdagen, lev idag" på min vägg. Det kanske skulle passa som en lapp?



sv: SFP, Svenska Folkpartiet, är ett samlingsparti för alla som vill arbeta för att Finland också i fortsättningen ska ha både finska och svenska som nationalspråk.

Sannfinländarna vill avskaffa svenskaundervisningen i skolorna för att Finland ska bli helfinskt. Verkligen sjukt eftersom vi är över 5% av befolkningen som är finlandssvenskar och alltså har svenska som modersmål och lär oss finska i skolan.

2011-04-18 @ 23:47:26
URL: http://tidstjuven.blogg.se/
Postat av: Micke

Jag har en diger citatsamling någonstans, men jag tror inga om dem passar in till det du vill ha :-P

2011-04-19 @ 16:40:43
Postat av: mosterfoster

"Nästa person som säger "Carpe diem" ska jag slå så hårt att den ej får uppleva nån morgondag!" Glatt o positivt nog?

2011-04-20 @ 11:10:37
Postat av: Lotta

Ska kolla om jag har kvar en grej, den skulle passa dig perfekt :) Oanvänd och allt är den. Måste gräva i skåpen/lådorna :)

2011-04-20 @ 17:10:25
Postat av: mirijam

"En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem" är mitt favoritcitat. Men jag är ju lite dumihuvet.

2011-04-22 @ 21:17:52
URL: http://mirijam.blogspot.com
Postat av: Amanda

Logic will take you from A-Z

Imagniation will take you everywhere.

- Einstein



Jag gillar det!

2011-04-28 @ 10:58:58
URL: http://mycketamanda.blogg.se/
Postat av: Caroline

"HAPPY GIRLS ARE THE PRETTIEST"

Audrey Hepburn

2011-05-12 @ 12:28:28
URL: http://cjs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback