Tusen Frågor

Igår när vi piggnat till så tog vi en promenad till Ica. Adrian cyklade hela vägen, och var så duktig! Han älskar verkligen att cykla.
Vi köpte lite mat, och en glass till pojken som han så snällt bad om, och så gick vi hem och grillade! Det var så varmt och skönt igår, även om det inte var så soligt.
Och som alltid var det ju himla gott med grillat!

Adrian, som om han haft ett indiannamn hade hetat "Tusen frågor", hade frågestund vid matbordet.

A: Pappa, vad gör du med din traktor på jobbet?
R (svarade något i stil med): Jag... kör sten till olika behållare.
S: Låter det spännande?
A: Nä-ä. Det låter illa!

Efter maten tog vi en kort promenad hem till våra nya "grannar".
Rogers arbetskamrat Martin och hans tjej Elin har köpt hus på andra sidan kvarteret. De håller på att renovera för fullt, så vi gick dit för att kolla hur det går (och kanske sno en idé eller två).
De hade hund, och det tyckte Adrian var jättespännande! Han vågade t.o.m klappa lite, till min stora förvåning. Min grabb brukar annars vara lite hundrädd... Och så blev han nog lite småkär i Elin, och satt med henne och pratade (läs: frågade) en massa.

De har rivit väggen mellan köket och vardagsrummet, så som vi har tänkt göra, och det såg riktigt bra ut. Vi måste också fixa! Och så måste vi göra oss av med kaminen, eller åtminstone flytta den, så vi kan ha tv:n på väggen där.
Det är ju nackdelen med att kolla hur andra har fixat saker, man vill ju börja fixa själv också...

När vi skulle hem så hoppade Adrian på cykeln och skulle dra iväg direkt. Jag sa åt honom att han får INTE cykla ut på vägen. Då stannade han och sa stöddigt:

- URSÄKTA MIG DÅ!

Idag verkar han lite snorig. Hoppas att han inte blir förkyld...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback