Vägbeskrivningar

Vad är det med mig som utstrålar "jag vet - fråga mig!"?
Folk frågar mig konstant om vägen. Bara den här veckan så har det hänt två gånger.

En bil körde fram till mig när jag stod på busshållplatsen i tisdags.
Ett par frågade om vägen till ålderdomshemmet.
Idag kom en gammal tant på sin spark fram till mig och frågade om jag vet vart Rymdvägen ligger.

Jobbigast är det när turister frågar. Det är kul att prata engelska, men det blir ändå jobbigare för jag tycker jag låter så korkad när jag pratar engelska.
Jess, törn rajt over there änd thän jo just fållåw the råod until jo kamm to de supermarket.

När vägen de frågar om är tjorvig säger jag bara att I'm sorry, I don't really know och så får de fråga nästa person som råkar komma gåendes. Som snubben från Irland, som frågade efter vägen till Gustaf Wickmansgatan.
Jag vet ju vart det ligger, men jag orkade inte förklara...

Jag har funderat på att vara ond och ge fel vägbeskrivning nångång, men nä, sååå elak kan man väl inte vara. Eller...?

Men det roligaste jag har hört på länge var ändå om när Eve blev tillfrågad om vad majsbollar var för något.
- Ööööh... They're crunchy!

Kommentarer
Postat av: eve

Men they ARE crunchy you know!



Idag på väg till dagis så kom en utlands (kina/japan)tant fram till mig å frågade efter vägen till tågstationen.. Hur man GÅR dit.. Ehh, jaha "gå" som i att röra på benen?! Ofta jag har gått dit.. Nåja, hon fick en besrkrivning, sen om hon kom fram eller inte är en annan historia..

2009-03-27 @ 15:04:15
URL: http://nueva.blogg.se/
Postat av: Heyli

åh jag hatar att förklara vägen! dels för att jag har världens sämsta lokasinne plus att höger och vänster inte riktig fastnat i min hjärna än haha att de ska vara så svårt! måste tänka varenda gång jag ska förklara nåt!



men shit de är ju jättebra gjort ju! ska spela lite nu snart tror jag :) kör fortfarande på easy jag haha :p

2009-03-27 @ 22:02:31
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Heyli

och ja vi ska släcka också, tända en brasa och lite ljus istället :)

2009-03-27 @ 22:02:57
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: emma

Hon bor ju i dedär huset som morsans kompis Erika Thörnäs (stavning?) bodde i för en herrans massa år sedan.

2009-03-28 @ 12:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback