- Jag är Kokos!

Idag har vi varit på utvecklingssamtal på dagis.
Himla intressant och roligt tycker jag, att få höra hur det går och vad han lär sig och pysslar med på dagis.
Och det går bra!
Han ligger före i utvecklingen, älskar bokstäver och siffror och han leker bra med allt och alla. Roligt att höra!
Fröken visade ett jättegulligt självporträtt han hade gjort, en huvudfoting med näsan i pannan och med krulligt hår.
Och så hade de tränat på att skriva hans namn. Först hade de skrivit tillsammans men sen när han hade tränat själv i kanske en kvart så kunde han det sen. Mitt hjärta smälte lite när jag fick se hur fint han skrivit.

Och jag kan förresten meddela att min son numera heter Kokos.
När vi åkte hem från utvecklingssamtalet så sa han det, bara sådär från ingenstans.
- Jag är Kokos.

- Heter du Kokos?
- Ja, jag är Kokos.
- Är du min lilla Kokos?
- Nä, jag är ju stora Kokos!

När vi packade upp varor efter dagens storhandling så satt han på knä och nådde såklart inte upp till diskbänken.
Han sträckte sig låååångt, men det gick ju ändå inte så han ropade:
- Kokos nååår inte, Kokos nååår inte!

Haha, han är så roligt och söt!

Och såhär ser min lilla svettunge ut efter att ha spelat lite boll i solskenet


Kommentarer
Postat av: mosterfoster

E det en kokonöt?

2009-05-18 @ 21:18:32
URL: http://demonajr.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback