Trolltyg i tomteskogen

Adrians kusiner Caleb och Erland har anlänt. De ska vara här några timmar både idag och imorgon eftersom Sussi jobbar. Idag har jag tänkt att vi ska hjälpas åt att baka lussekatter, och så ska jag göra klart en pepparkaksdeg för imorgon.

Idag blir det även tacos och lördagsmys hos Sussi och grabbarna, och så ska Adrian få sova över där.
Imorgon blir det, förutom pepparkaksbak, julstök och tomtesmyg i Järnvägsparken. Man ska leta efter tomtar i skogen, och hos varje tomte som man hittar får barnen ett paket.

Tydligen ska det bli svinkallt imorgon, så jag ska rota fram ordentliga kläder åt lillfisen. Tur att han har fått nya varma vinterskor nyligen, de är godkända ner till -30. Han växer ju som... faaan. Skorna är i strl 30... snart har han ju lika stora fötter som jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback