VA?!

Adrian är ett trotsmongo. Eller bara tre år, jag vet inte. Hursomhelst är han skitjobbig.

Den senaste grejen han har börjat med är att säga "VA?!" till typ allt man säger. Allt.
Gärna flera gånger i rad, och så är man ju så dum att man går på det och säger samma sak femtioelva gånger. Eller åtminstone tills tålamodet tryter och man vrålar åt det stackars barnet. Äh, han får skylla sig själv.

Vi gick ut för att skotta idag, han och jag. Jag berättade att jag måste hämta hans spade från garaget. Fick väl en sisådär 30 "VA?!" till svar.
Till slut sa jag tyst (grannarna kan ju höra) att om han säger "va" en gång till så får han stryk.

Vi blänger på varandra i någon sekund, och sen börjar vi båda garva.
Sen ler han ett sånt där ondskefullt leende, som han måste ha ärvt av mig, och så spänner han blicken i mig... och säger:
- "Vaaaa?"

Sen skrattar vi igen, och så börjar vi skotta. Underbart!



Kommentarer
Postat av: eve

va-åldern är underbar.. Nästan

2009-10-27 @ 19:45:08
URL: http://nueva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback