Jag är gammal

När jag hade hämtat Adrian igår så kom vi på att vi skulle gå på Ica. Mest var jag på jakt efter den nya Ballerina med smak av pepparkaka, men tänkte kolla om det fanns något annat (vettigt) som vi behövde.

På vägen dit går man förbi min gamla skola. Raketskolan.
Och där finns ju även det fritids som jag hade praktik på, då jag tog ett sabbatsår från skolan.

Jag började ju Natur det året, men jag var så skoltrött och mådde inte så bra, så det blev lite för mycket och så fick jag gå IV ett år istället. Och då hade jag praktik. Det blev på Raketskolans fritids eftersom syrran hade börjat ettan det året och gick där när skolan slutat. Då kunde jag ju gå med henne på morgnarna och så fick hon gå hem med mig på eftermiddagen. Och jag fick vila från skolan. Perfekt.

Jag började tänka på det igår när vi gick förbi. Under alla år som jag mådde dåligt så räknar jag året på fritids som ett av det bästa. Jag har bara bra minnen därifrån. Jag hade roligt där.

Igår slog det mig att det är tio år sedan. TIO. Jag började gymnasiet för tio år sedan.
Jag känner mig gammal idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback