Charles-Ingvar Jönsson och jag

Alltså. Jag tror att praktik kan vara bra, och leda till något ännu bättre. Absolut!

Men det beror ju på vad det är för praktik, och jag har ingen bra erfarenhet av de saker jag fått prova på tidigare. De har varit meningslösa och inte lett till något alls. Eller jo, mer ångest och stress.

Innan skolan så tror jag att det var senast -07 som jag hade någon form av sysselsättning. Jobbvägen. Tre månader av meningslöshet och när det väl var slut fick jag fortsätta att sitta hemma. Grejt.

I och med att jag har problem med muskel- och ledsmärtor känner jag att jag inte vill slita ut mig med vad som helst, för nästan inga pengar.

Jag inser att det är mycket begärt av en snart 30-årig tant som aldrig har haft ett endaste jobb. Jag vet att man inte kan välja och vraka.

Därför har jag en plan!
Jag väntar bara på att höra från FK och AF och se om de kan/vill hjälpa mig. Vi har pratat om min idé tidigare, och det verkar som att det kan komma att fungera. Men man vet aldrig, de ändrar ju sig mest hela tiden.

Snart vill ska jag ha ett jobb! Ett riktigt jobb, och tjäna riktiga pengar. Egna pengar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback