Känslig ålder?

Är det något som liksom hör till, att en unge blir superkänslig sådär vid femårsåldern?
På bara någon månad har grabben gått från att vara lugn som en filbunke till att brista ut i gråt för minsta lilla.

Igår på morgonen började han stortjuta när jag sa åt honom att inte hosta mig i ansiktet.
På kvällen kunde han inte sova för att han inte hade någon lillebror och på natten var han otröstlig för att han kommer att sakna mig så mycket när jag är död ute i rymden och han inte kan vara med.

Men det är tur att det vänder fort i alla fall.

- Men det är ju länge kvar tills vi blir gamla.
- Ja, du är ju bara 28! Men pappa är nog gammal.
- Ja, han fyller ju 32 till sommaren.
- Han är gammal. Och Stefan också.
- Ja, han är nog också det. Hur gammal tror du att han är då?
- Han är... en dinosaurie!


weheartit


Kommentarer
Postat av: Emma Andersson

Åh tack så mkt! ^^ va gla ja blir!

2011-04-09 @ 22:53:02
URL: http://artery.blogg.se/
Postat av: Nina

när johans brorson skulle fylla 5 började han gråta varje gång nån sa att han blev gammal när han bev 5..för hans pappa hade ju sagt att man dör när man är gammal..

2011-04-10 @ 11:35:41
URL: http://ninavonkork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback