Lillebror

Grabben väckte mig imorse med en försiktig knackning på axeln och så viskade han:
- Mamma, vet du vad? Jag vill faktiskt ha en lillebror.

Okej, god morgon på dig med.

Vi diskuterade det en stund.
Jag sa att jag trivs så bra med att det bara är vi två, men han vill ha någon att leka med tydligen.

Det kan hända att jag råkade förklara att det kan ta ett tag innan man väl får en bebis i så fall, och sen tar det ännu längre tid innan man faktiskt kan leka tillsammans. Innan dess ligger bebisen mest och skriker och håller en vaken om nätterna.

Vadå, det är ju så... Typ.

Han sa att han ska tänka, men att han nog vill ha en lillebror ändå.

Nåja, om inte Jesus bestämt sig för att köra jungfrufödselgrejen igen any time soon så är det nog lugnt.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Du får låna hem en sån där docka som skriker och har sig så kanske han ångrar sig :)

2012-02-27 @ 20:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback