Pasta? Pasta!

Igår var jag minsann ambitiös!
När jag kom hem från jobbet och började laga mat så gjorde jag egen pasta! Det ni!

Fast nu äter jag förstås inte pasta... Nä, jag gjorde LCHF-pasta såklart!

Det blev... helt okej faktiskt. Smaken är förstås lite annorlunda, även om den inte smakar sådär jättemycket, men det är nog en vanesak bara. Och så hade det nog blivit bättre om jag hade fått den lite tunnare...

Vill du också göra LCHF-pasta?

Knäck då 4 ägg i en bunke och vispa dem lite.
Tillsätt sedan ca 100 gram Philadelphiaost, 0,5 dl fiberhusk och 1 krm salt.
Blanda ihop och låt sedan smeten stå en liten stund så den tjocknar lite.

Bred sedan ut smeten på ett bakplåtspapper, och sen på med ett bakplåtspapper till ovanpå.
Kavla sen ut degen tunt.

Grädda i 150 grader i 10 minuter.
Låt svalna och skär sedan upp!

Jag lagade en god sås på bacon, vispgrädde, ost och diverse goda kryddor, och så lade jag ned "pastan" där så den fick bli varm igen.
Serverades med paprika, gurka och avokado.

Helt okej som sagt, och kommer definitivt att provas igen!

(Här skulle det ha varit en bild på gårdagens middag, men jag uppdaterade blogg.se-appen för någon dag sen, och nu kraschar den visst så fort man försöker blogga. Funkar bra...)

Kommentarer
Postat av: Petra

Tack för tipset!!! yeey :) detta ska testas jag som har svårt att äta vanlig pasta. Här ska fixas fredagskäk! :)

2012-01-20 @ 11:10:20
URL: http://frokenpe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback