- Jag vill ha en storasyster!

Alla får ju bebisar till höger och vänster, och grabben är helt fascinerad.

- Mamma, vad heter pekas bebis?
- Jag vill också ha en bebis.
- Jag vill ha en lillebror!
- Jag vill ha en storasyster!
- Wilhelm har en bebis. Jag vill också ha en bebis.
- Har Elias en bebis?
- Jag har också varit en liten bebis!

Bebisar hit och bebisar dit. Han tjatar ihjäl mig!
En storasyster kan ju bli lite svårt att fixa... Och lillebror... Njaaa... Jag kör samma svar som alltid:
- Vi ska inte ha en bebis nu. Kanske seeeeen.

Det är ju alltid så när man inte vill fixa något, då tar man det sen. Ett svar som ungen nöjer sig med.

Kommentarer
Postat av: Emma

Mmm, ett sådant svar man hatade när man var liten. Eller det känner du inte igen?=)

2009-04-27 @ 08:48:29
URL: http://lackert.webblogg.se/
Postat av: Emma

skrattar



Ha en bra dag =)

2009-04-27 @ 08:54:40
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Lotta

Här håller folk på tjata ihjäl när nr 2 kommer. Senast när vi var och handlade i helgen. Jag blir gaaalen på folk när de tjatar om sånt. Det börjades redan när S var några veckor gammal. Herre jisses säger jag. Funderat ut på vad man ska ge för svar åt alla. Känner ibland för att svara att de inte har ngt med saken o göra. Men så otrevlig är jag ju inte egentligen :) Men just på den fronten blir jag lite grinig av allt tjat hehe...

2009-04-27 @ 10:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback