Ekonomiskt

Nu har jag en lektion idag, och sen är jag ledig. Härligt!
Det blir att hämta grabben tidigare från dagis, och mamma skulle kanske med också.

Senare idag blir det barnkalas. En av sonens bästisar fyller 4 år, så vi ska dit och säga grattis och äta av Stefans goda tårta. Jag ska försöka att bara ta en bit, men jag är ju en svag människa...
Visste inte alls vad jag skulle köpa för något, för vad köper man till en 4-åring? Eftersom Domus har rea och jag är fattig så köpte jag böcker. Hittade två stycken, och tillsammans skulle de kosta 70-nånting, men hon i kassan såg inte att jag hade två böcker och tog bara betalt för den ena = 26 kronor! Perfa.
Så det blev en ekonomisk dag det - lunch, böcker och en mössa till grabben och allt för under 100 kronor. Inte illa!

Nu ska jag äta färdigt min goda, men inte så nyttiga frukost. Funderade på att koka ägg också, men jag orkade inte.
Onyttigt bröd med skinka, ost och ruccola är ganska gott.



Nu måste jag till bussen. Idag blir det att betala med de förbenade enkronorna. GRR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback