Lagen om alltings jävlighet

Grabben vaknade och strulade inatt.
Som tur var så var han inte sådär sur och halvt okontaktbar, utan han var faktiskt på ganska bra humör.
Han ville som vanligt ha vatten, och jag orkade inte bråka så jag gav med mig.

- Mamma, om man dricker mycket vatten kommer det kiss i sängen!
- Jaså?
- Ja, det kommer kiss och SKELETT!
- Skelett också?
- Jaaaa, sa han och morrade lite.
Sen somnade han om. Ungar är konstiga ibland.

Sen vaknade han 06.20 men somnade om till min stora lycka. 7.22 har vi klivit upp idag.

Jag gjorde mina situps och armhävningar innan frukost, och till frukost blev det havregrynsgröt. Jag känner mig nästan nyttig! Medan jag väntade på att gröten skulle bli klar vände jag mig om för att hämta kanel, och då stod Maria där ute och rökte och låtsades blotta sig. Moahaha.
Hon kom in en sväng innan hon skulle till bussen.

Vi ska kanske också åka buss idag. Jag har äntligen fått pengar så då kanske vi har råd att gå på stan en sväng med Eve och Elias.

Och förresten, lagen om alltings jävlighet gäller tydligen fortfarande. Jag borde veta bättre än att skriva att det nästan känns som vår.
Idag snöar det. Mycket.

Kommentarer
Postat av: Maria

Japp ett sant pervo är jag! Moahahahahahaha vänta bara tills det är sommar och jag verkligen står där naken på riktigt :)

2009-04-17 @ 14:22:39
Postat av: Lotta

hehe barn säger så mycket roliga saker :) Brukar du skriva ner sådant i en bok? Har sett att en del dagis jag vikarierat på har böcker där de skriver ner barns roliga kommentarer. Jaa jag undrar varför man inte kan säga barnbarn?! Han är ju faktiskt inte deras barn. Fast de beter ju sig som han vore det ibland (suck). Trodde aldrig folk skulle försöka "äga" ens barn. Lite "chockad" över det. Han var en riktigt snygging på bröllopet :) Å riktigt duktig. Vi var där mellan 16-21, å han blev bara små sur två gånger. Jag är imponerad :) Han börjar bli så stor. Nyss har han lärt sig att kasta boll :) Pappa tror han ska bli handbollspelare ;)

2009-04-18 @ 12:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback