25 minusgrader

Idag får grabben antingen börja senare eller stanna hemma. Om jag nu inte hittar någon som kan skjutsa... Vem nu det skulle vara.

Jag har ingen lust att promenera med honom på kälke i 25 minusgrader. Han har (okej, han är rätt oskyldig - JAG har)  dessutom glömt tjocksockarna hos faster stackarn, tårna ramlar väl av om vi går ut.

Helst vill jag ju att han kommer iväg. Han har ju längtat så mycket efter dagis när han har varit sjuk, han är lagom less på att sitta hemma, Igår och i förrgår har han varit på så bra humör när vi har hämtat honom och det har varit så skönt! Jag har saknat min glada unge.

Idag har jag fått min "lön" så det blir till att storhandla senare. Vi har nästan ingenting hemma, så det ska bli skönt att få åka och handla.

Nä, nu ska jag passa på att vila en stund i kylan (det är inte så varmt inomhus heller kan jag meddela) innan sonen slår upp sina stora vackra blå. Man vet aldrig när han får för sig att vakna.

God morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback