Bananplanta!

Jag har köpt bananer. Eller inte så mycket bananer, mer en planta. Men det är meningen att det ska bli bananer.
Kanariebananer tydligen.

Fast jag vet ju att det inte blir några bananer. Men ändå. Hah! Jag har en bananplanta!

Sen kan man ju fråga sig hur länge jag kommer ha det. Man ska tydligen vattna den 2-3 gånger i veckan om det är vanlig inomhustemperatur. Har man lite varmare hemma ska man vattna den varenda dag.

Mina andra växter är härdade. De vet att de kanske måste klara sig i tre veckor ibland. De klarar sig förvånansvärt bra. Men en ny bortskämd bananplanta kanske inte riktigt kan anpassa sig. Jag hoppas att jag kommer ihåg att vattna den och att den överlever. För jag vill fortsätta ha en bananplanta.

Kolla!


Kommentarer
Postat av: zappalainen

Lycka till hjärtat. Det är nog en av de svårsaste plantor som finns till att få att överleva.

2009-02-20 @ 10:52:48
URL: http://zappalainen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback