Det FINNS alltså en fördel med att se ut som en finnig tonåring

En bussresa i den här lilla hålan kostar hela 19 kronor för en vuxen.
Jag betalar oftast med en tjuga, och räknar då såklart med att få en enkrona tillbaka. Men ofta får jag en hel tia tillbaka!

Jag har funderat på om stadens busschaufförer är senila, korkade eller blinda. Blinda är faktiskt inte uteslutet, man funderar ju lite så som en del kör...

Nå, igår hittade jag i alla fall förklaringen. Jag kollade i prislistan och då såg jag det.
"Skolungdomar 7 - 19 år   10 kr"

It made my day.

Kommentarer
Postat av: peka

Jag betalar alltid en tia..Fast då ser jag ju ut som typ 15 alltid så.

2009-02-21 @ 10:51:19
Postat av: Thomas

Väldigt lustigt, men du får ta det som en komplimang.. Evigt ung. =)

2009-02-23 @ 08:22:16
URL: http://thomaseliasson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback