Eidetiskt minne?

Varenda dag kommer jag på en massa saker som jag vill skriva om i bloggen. Har jag tur minns jag en.
Jag kanske måste införskaffa ett litet block där jag kan skriva upp allt jag funderar på att skriva om.

Mitt minne är konstigt.
Jag kan minnas massor med små detaljer och hur mycket onödigt vetande som helst, medan andra saker helt försvinner. Men jag tror att det kan ha att göra med att jag har så svårt att koncentrera mig. Jag tänker alltid på flera saker samtidigt, eller hur jag nu ska förklara. Ringer R och säger att jag ska ta mat ur frysen glömmer jag det en sekund efter att jag har sagt "jag fixar det", och sen står vi där utan mat. Skitbra.

Samtidigt funderar jag på om jag har eidetiskt minne. Jag har aldrig reflekterat över hur mycket jag faktiskt minns, i min enfald har jag ju faktiskt trott att alla minns och tänker likadant. Inte likadana tankar, men ja... Gud vad jag är värdelös på att förklara.

Men jag minns i alla fall massor med detaljer. Varenda minne är som att jag hade kunnat vara där igen, på något sätt.
Och läser jag något så minns jag det, och kan se framför mig vart jag har läst det. Väldigt användbart på prov, då jag kan plocka fram sidor ur boken ur minnet och läsa igen. Inte hela sidan, men stora stycken i alla fall. Koncentrerar jag mig mer så är det nog inte omöjligt att minnas en hel sida.

Nä, nu måste jag gå och göra mig klar. Jag börjar tio men bussen går redan 9.08... Tråkigt att komma fram en halvtimme tidigt, men hellre det än tio minuter för sent... Dumma busstider!



Kommentarer
Postat av: Kicki

Då är vi två med "tre sekunders minne" . Men du kan iaf "vuxna" ord :P haha.



Krams!

2009-02-19 @ 12:31:35
URL: http://kikzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback