En liten äppeltjuv

Jag låg i soffan vid åtta-tiden i morse och tittade på Musses Klubbhus med sonen. Under ungefär en kvart tror jag att jag blundade och råkade somna lite. Jag vet inte med er, men jag är då trött om jag somnar vid 00.20 och sen måste kliva upp 05.30.

Nåväl. Under denna kvart blev sonen tydligen hungrig. När jag öppnade ögonen låg det fyra äpplen på bordet, alla med små tuggmärken i. Great. Sen blev han sur när jag sa åt honom och plockade undan de två äpplen han hade lämnat kvar i påsen.

"Jag vill ha äpple" gnällde han surt, men när jag påpekade att han redan hade ett par stycken kastade han ett av dem över bordet och skulle såklart ha de som låg i påsen istället. Men icke.

Sen lockade jag med frukost, och då blev han lite gladare igen.
Och sen när Linda kom tillbaka sken han upp som en liten sol och har varit glad ända sen dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback