Marknad?

Medan vi har varit sjuka missade vi farsans sambos födelsedag. Idag orkade vi ta oss dit.
Jag bakade en kladdkaka med kola och tog med som försenad present. Riktigt smaskig, och uppskattad blev den. Kul!
Grabben busade järnet där och till slut var han så trött att han grinade.
Han somnade i bilen på väg hem och väl hemma ville han inte ha kvällis och inte ens läsa någon saga utan det blev tack och god natt direkt.

Nu vaknade han precis... Hoppas mästersövaren kan fixa, och att det inte blir en till hopplös natt.

Hörde att det är marknad till helgen. Alla Kirunabor utom jag verkar ha stenkoll på det där med marknader. Jag har aldrig någon aning om när det är marknad.
Men jag pallar å andra sidan inte riktigt med det här med marknad. Mycket folk (nåja, Kirunabor) på litet utrymme i kombination med lättretlig Sofie är ingen bra idé. Jag blir helt galen på alla som släpar med sina hundar, cyklar och allt vad det är, och som parkerar med sina barnvagnar mitt i gången och ställer sig ivägen för allt och alla.
Men nog hamnar man där till slut ändå. Som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Mikael

Hur kan du missa det? Det står ju i annonsbladet, denna för kirunabor heliga skrift! Den saknar jag faktiskt lite här nere, en liten tidning med allt viktigt som händer i veckan och mer/mindre vettiga annonser. Var marknad här förra veckan och det hade jag inte en susning om...

2009-02-13 @ 08:05:25
URL: http://www.bjarbo.net/blog
Postat av: Åsa

Jag är rätt grinig för att jag missar marknaden... Med en enda dag. Fånigt. Gå för mig också.

2009-02-13 @ 08:25:54
URL: http://mimosan.wordpress.com
Postat av: Åsa

Åå... Jag saknar Annonsbladet. Hoppas att mina föräldrar har några sparade.

2009-02-13 @ 13:22:34
URL: http://mimosan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback