Riksdagspolitiker på besök

Idag hade vi besök av Siv Holma i skolan.
Politik är ju sådär begränsat underhållande, men stundtals var det faktiskt ganska intressant.
Mest intressant var väl när hon pratade om det här med sjukskrivningar och den här jakten på sjuka som är nu.
En fråga som står mig ganska nära, av förståeliga skäl.

Jag förstår verkligen inte varför man ska tvinga sjuka att arbeta. Vem hjälper det att tvinga ut någon i arbete?
För min egen del så vet jag att skulle jag bli tvingad att arbeta nu så vet jag att jag inte skulle klara av det. Det skulle innebära ett stort steg bakåt, och det skulle ta ännu längre tid för mig att komma ut på arbetsmarknaden.

En i klassen berättade om sin mamma som har skadat axeln. Läkaren på FK hade sagt att "du har väl en till arm?". Klart man ska arbeta fast man är skadad! Och har man inga armar så har man ju ben, något arbete kan man säkert utföra.

Det är så jävla sjukt och jag blir så arg. Alla låtsas inte. Man är inte sjukskriven för att det är så jävla kul att ligga hemma och ha ont och känna sig helt meningslös.

Måste man vara död för att inte bli tvingad att arbeta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback