Den levande väckarklockan

9.05 vaknade den levande väckarklockan idag. Helt okej.
- Nu vill jag vakna med dig, mamma!

Solen skiner idag också! Hur stor lust har man då att stanna inne och städa toaletter? Nä, just det, men det måste ju göras... Men det är inte mycket kvar så det borde gå fort, och sen är det bara lite småplock på övervåningen och sen är vi färdiga. Förhoppningsvis är vi snabba, så solen inte hinner gå i moln som vanligt.

De senaste dagarna, veckorna, har det varit strålande sol på morgnarna men så fort man är klar att gå ut har det mulnat på. Suck. Som för några dagar sen... Klockan 08.00 var det 17 grader i skuggan och solen sken för fulla muggar. Men när vi skulle gå ut, vid 10, så hade det mulnat på och strax därefter kom regnet. Tråk!

Nu har Roger semester!!! Får se om han orkar hitta på något idag, eller om han är helt slut.
Han har ju jobbat natt hela veckan, 18-06. Han sa att han ska försöka kliva upp klockan 12 idag... Nåja, han får väl sova tills han vaknar, sen kan vi städa på övervåningen.

Vad gör man egentligen när man är lediga allihopa? Jag är inte van vid sånt här...
Hoppas Rogers Omnia kommer snart, så vi kan gå på skattjakt!

Nä, nu gnäller både Adrian och min mage efter frukost. Ha en bra dag!

(Bilden föreställer förresten en blomma, som Adrian har ritat till mig! Han har blivit besatt av att kludda i Paint, och vill hela tiden rita saker till mig.  En blomma hör dock till ovanligheterna, han ska mest rita monster.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback