Födelsedag och tårtbakning

Idag fyller Roger 30!

Jag försökte mig på att baka en cheesecake.
Allt gick bra... till en början.

Smulbotten och smeten var inga problem, inte heller att grädda den i 1½ timme...
Sen började det gå åt skogen. Kakan vällde nästan över, och det fick knappt plats någon glasyr på den.
Den skulle gräddas i ytterligare tio minuter, stod det, men inte blev kakan fast för det... Så den fick stå lite längre.
Och sen, när den ska stå i ugnen och svalna så spricker fanskapet. Den ser inte klok ut. Hoppas den går att äta nu i alla fall, annars är mitt slit förgäves.
Nu ska den bara svalna och sen ska den kylas i två timmar... Snark.

Kan trösta mig med att gräddtårtan blev hyfsad. Inte så slät och fin som jag hade velat, men jag orkar inte hålla på mer med tårtor idag! Nu är det bara dekorationen kvar, vad man nu ska hitta på, och sen är den redo att ätas.
Den VET jag är god, så det finns nåt att äta ändå...

Nu sitter jag och ugglar här innan det är dags att spendera ännu mer tid i köket. Man ska visst göra middag också. Blä.
Det blir något superavancerat idag - grillkorv och mos. Jag orkar inte hitta på nåt annat.

Nåja. Tur att det inte är så många födelsedagar per år.

Kommentarer
Postat av: Sara

Kanske kan din blogg vara aktuell för www.mammabloggarna.se de letar ju just nu efter en ny bloggerska. tror att deras första bloggträff ska vara i luleå också.

2009-07-11 @ 02:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback