Jordgubbstårta med citron

Jag tror minsann att jag har lyckats vända på dygnet en smula, men som tur är så har nog grabben det också.
Idag fick jag dessutom en sovmorgon, så jag kom upp ur sängen först vid halv tolv... Även om jag har sovit som en kratta, det har stormat och dånat som tusan, så är det bra med sega morgnar ibland också.
Lite trist att sova bort hela dagen bara, så jag ska försöka vända tillbaka dygnet snart...

Idag ska jag baka en tårta. Jag lovade ju syrran att baka en till hennes födelsedag, men så åkte vi ju till Luleå och så blev det aldrig av. Och alla anledningar till att baka tårta är ju bra anledningar!
Sen fyller ju Roger 30 nästa vecka, så om inte annat kan jag skylla på att jag måste provbaka inför "kalaset".
Jordgubbstårta med citron blir det (jordgubbstårta med grädde och lemon curd). Ska nog bli gott!

I tisdags var förresten sista dagen för anmälan till skolan. Jag kom på det - vid 21-tiden!
Tur att man kan anmäla via sms...! Skickade ett sms och bad en stilla bön att jag inte var för sent ute.
På onsdag morgon vaknade jag av att jag fick ett sms.
"Skolan" stod det att det var ifrån, och ett lite roligt svar hade jag fått:

"Tackar"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback