Jukkasjärvi igår och städning idag

Igår var vi till Jukkas en sväng. Ingen särskild anledning egentligen, vi hade bara lite tråkigt.
Vädret var inte det bästa, men det var inte så fasligt kallt i alla fall.

      "Det där är pappa, och där är mamma och där är jag! Fast jag är inte så liten."

   


Idag har vi varit lite effektiva, grabben och jag.
Vi har städat och röjt lite på övervåningen. Adrians rum har fått en ordentlig omgång, och vi har dammtorkat, dammsugit, rensat bort gamla leksaker och slängt trasiga leksaker. Hittade massor med småprylar också, som vi kom överens om att de får gå till "skatterna". Kul att ha lite bytessaker.

Nu är det bara nedervåningen kvar... Som såklart ser överjävlig ut, men det börjar vi med i morgon.
Ett rum om dagen, tänkte jag. Känns lagom, och så får man tid till lek och bus också.

Nu pausar vi och tittar på Lilla Spöket Laban. Sen blir det middag!

Kommentarer
Postat av: Lina

Det är så härligt att få röja och få ordning :D

2009-07-06 @ 16:21:04
URL: http://hyresfemman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback