Rogers födelsedag

Sent omsider kommer här lite uppdatering. Det har varit lite annat att greja med de senaste dagarna.

I fredags fyllde då Roger 30 år, och nästan hela dagen spenderades i köket.
Cheesecaken tog ju evigheter att göra.

Adrian hjälpte mig med tårtan. Eller grädden i alla fall.





Jag hade inget kul att dekorera den med, så lite blå pyntgelé fick duga...



Och cheesecaken sprack och såg hemsk ut.
Den smakade betydligt bättre än hur den såg ut (you can't go wrong med 675 gram Philadelphiaost).



Roger fick flera fina presenter, bland annat två flaskor whiskey och fyra whiskeyglas (Lasse Åberg), tre kokböcker och lotter.
Min present har han ju redan fått, men Pablo kommer ju först i oktober.

När alla hade gått hem och lugnet sänkte sig avslutade vi dagen med ett glas vin.
Tänk, JAG dricker vin! Vitt, sött och sliskigt vin som knappt smakar vin, men det är väl därför jag tycker om det...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback