Äventyr!

Jag tycker om när det händer saker och när man faktiskt gör annat än bara ligger hemma i soffan. Med tanke på det är det konstigt hur mycket tid man ändå spenderar i soffan. Men i alla fall.
De senaste dagarna har vi hittat på grejer och det känns jättekul. Mest blir det ju "skattjakt" men det är ju en väldigt rolig sysselsättning.

Igår tog vi en "skatt" ute vid Eiscat. En promenad på lite drygt sex kilometer. Adrian satt snällt i vagnen hela vägen, och som tur var blev han inte lika myggbiten som vi andra.

Jag färgade håret igår också. Rött såklart!


(Utomordentligt snygg bild, jag vet...)

Idag har vi tagit två "skatter". En vid elljusspåret  (som vi hittade fast gps:en ballade ur och la av - fotografiskt minne is the shit) och en ända borta vid Kalixforsbron. Där har jag aldrig varit, och det visade sig vara ett rätt mysigt ställe.
Det är en av de bästa sakerna med geocaching tycker jag, att det tar en till ställen som man annars aldrig hade kommit till. Det är underbart och roligt att se nya ställen!

Bron var läskig dock, och Adrian sprang såklart omkring som en yr höna och gav oss båda fel på nervösen. Till slut blev det för jobbigt att stå där uppe med hjärtat i halsgropen och begynnande hjärtattack, så jag och Adrian gick ner och kastade sten istället. Betydligt bättre för hälsan.

Imorgon väntar åtminstone en skatt. Om vi nu hittar den.


Jag och Adrian med skatten på elljusspåret. Kass bild, men den enda som finns. Lite ser man ju...


Nu ska jag äta popcorn och kanske kolla någon serie.
Cache you later ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback