När är man vuxen egentligen?

Sitter och sippar på en latte macchiato och ålderkrisar lite.

Om lite mindre än ett halvår blir jag 27. Det känns som att jag borde veta vad jag vill med livet.
Borde man inte känna sig vuxen vid det här laget?

Jag har aldrig haft ett jobb och jag har ingen aning om vad jag vill jobba med heller.
Hade man haft en aning hade man ju kunnat gå någon utbildning eller något, och kanske komma någonvart. Men nä, jag vet inte.

När jag var "liten" drömde jag om att bli arkeolog eller paleontolog.
Pilot, polis, tågförare och astronaut har också funnits på intresselistan. Bara realistiska saker, visst?
Nu har jag ingen aning. Inte ens en pytteliten.

Hur vet man vad man vill bli? En del vet det bara sådär, som att det vore det mest självklara i världen, och så utbildar de sig och så är det klart. WTF? Jag vill också veta.

När är man vuxen egentligen?
När man dricker kaffe, jobbar och längtar efter semester, och hellre diskuterar bolån än spelar tv-spel?

Kanske vill jag inte bli vuxen. Det låter faktiskt ganska tråkigt.

Och min latte macchiato var fan inte god.

Kommentarer
Postat av: nin

du kanske är majkel jäksån!han ville visst inteheller växa upp:P

2009-07-07 @ 19:27:03
Postat av: zmultroon

ja du ja håller med dig. vet inte heller vad ja vill med mitt liv=( kaffe dricker ja inte ens och ja är ju ett år yngre än dig bara =)men ja håller mig till te i stället mkt godare =)

ha det bra kram*

2009-07-07 @ 19:30:12
URL: http://zmultroon.blogg.se/
Postat av: Anna

ja, tror de flesta inte har någon aning om vad de vill bli, visst finns de en del som vet de helt självklart men långt ifrån alla. Jag visste inte vad jag ville bli, började läsa och de blev rätt okej ändå.



Nu när jag jobbat lite och läst, provat saker, vet jag att jag skulle vilja bli journalist eller psykolog, men de är svårt att bli. Men man vet aldrig, man är inte ens trettio än, de kan hända mycket=)

2009-07-07 @ 19:45:03
URL: http://smultronet1.blogg.se/
Postat av: peka

Ibland behöver man inte bli vuxen.

2009-07-07 @ 19:50:50
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag vet inte heller riktigt vad jag vill bli när jag blir vuxen... men man kommer nog på nånting till slut...



Jag antar att man är vuxen när man: diskar direkt efter man ätit, manglar lakan, dricker kaffe, bäddar sängen direkt man klivit upp om mornarna... haha, ja såna vuxengrejer ;D Har dock svårt att sej mej själv nånsin stå o mangla lakan, haha.

2009-07-07 @ 20:08:01
URL: http://kexet.blogg.se/
Postat av: Katja

Jag dricker inte kaffe och är över 30. jag vet vad jag vill bli, har vetat det lääänge, säkert två år!! Fast nog kan man väl jobba, fast man inte vet vad man vill bli...!

2009-07-07 @ 20:45:15
Postat av: mosterfoster

Hallå, 40 som beter sig som 14. Man är inte äldre än vad man känner sig. Du sköter ju ditt liv,ditt barn o allt sånt. Det är det enda som räknas

2009-07-07 @ 22:44:20
URL: http://[email protected]
Postat av: mamma

Man är vuxen när man tar ansvar för sitt liv och sina barns liv. Enkelt?

2009-07-08 @ 00:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback