Bajs!

Min käre lille pojke är inne i en riktig kiss- och bajsålder nu. Allt med bajs är ju så roligt!
Förut när vi promenerade till dagis tittade vi efter olika fåglar, nu letar han hundbajs. Eller bajshund, som han säger ibland.

- Mamma, där är det baaajs!
- Ja...
- Kör inte i bajset! Det är ÄCKLIGT!
- Nej, jag ska inte...

Idag när vi promenerade hem mötte vi en tant och hennes lilla hund.

- Den där hunden äter BAJS.
- Jaså? Det låter äckligt.
- Jo, det är äckligt. Hunden äter bajs. Jag har bajs i rumpan.
- Har du bajsat i kalsongerna? Det ska man ju inte göra.
- Näää, jag är ju en stor pojke! Stora pojkar bajsar inte!

Ibland är det då svårt att hålla sig för skratt.

Nu ikväll när vi var hos moder + familj en sväng, så fick älskade syster för sig att baka brownies.
När vi sen är hemma och borstar tänderna, tar han ut tandborsten ur munnen och säger:

- Emma gjorde bajs i ugnen!
- Jag tror det var en chokladkaka, älskling.
- Nä, det var BAJS. Bläää.

Kiss- och bajsåldern är ju sådär lagom underhållande, men ibland är det faktiskt riktigt kul.

Kommentarer
Postat av: mosterfoster

Hm,är inte du kvar i den åldern själv? Du fnissar rätt gott åt sånt om jag inte minns fel..;)

2009-06-03 @ 21:54:12
URL: http://demonajr.blogspot.se
Postat av: elina

Hej, jag har nyligen gjort en ny blogg, men bara fotografier. Jag är ung och vill gärna veta vad du tycker om bilderna, ta en titt! Kram , elina

2009-06-03 @ 21:55:08
URL: http://nilssonelina.blogg.se/
Postat av: Sofie

hehe, ingen kommentar, kära mosterfoster ;)

2009-06-03 @ 22:19:30
Postat av: Daniel

Heh vad jag skrattade.



Mycket bajs i ord å handling i er stuga! :))



Du skriver fängslande bra. Ska prenumerera på dej! :)

2009-06-03 @ 22:31:40
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback