Banantelefon!

Idag kom kringresande vänner på besök, och för en gångs skull var nästan hela klanen samlad. Bara Marie som saknades.
Vi häckade hemma hos mig, och gjorde pizza till lunch. Adrian hjälpte till att kavla ut degen.
När Roger kom och frågade vad vi gjorde sa Adrian:
- Vi degar.

  

Och Sofia är ju så bäst. Hon hade hittat en grej som hon tyckte var "Sofie", så hon hade helt sonika köpt den och idag fick jag den. Något jag alltid har velat ha faktiskt. En banantelefon!
Jag vet att de är helt tacky och hemska, men jag älskar dem ändå!

  

Kommentarer
Postat av: Micke

Sådana var ju extremt poppis när vi fick kabel-tv med engelsk reklam för hundra år sedan (kan det vara 86-87 någon gång? Sky Channel var det iaf). Jag ville så gärna ha en hamburgertelefon, men fick ingen eftersom de inte var godkända av televerket :(

2009-06-07 @ 10:54:56
URL: http://www.bjarbo.net/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback