En underbar torsdag!

Idag har varit en alldeles underbar dag, fastän den började redan klockan 7.
Adrian nästan flög upp, och frågade direkt:
- Vart är min Tindra då?!

Här är min grabb, som inte ville bli fotad på morgonen:


Han ville duscha med mig idag, och det hör verkligen inte till vanligheterna!
Fast det blev väl inte så mycket duscha egentligen, han stod mest och gnällde över att det sprättade vatten!

Plötsligt ser vi hur det står en stor skalbagge mitt på golvet!
Jag har nog aldrig sett en så stor skalbagge... Min första tanke var att spola ner den, och Adrian sa just det:
- Spruta vatten på den!

Jag hatar insekter, men jag är noga med att inte visa sånt åt Adrian. Jag vill inte att han ska "ärva" mina rädslor och fobier (försöker att inte visa att vissa sociala grejer och situationer är jobbiga heller - och det verkar funka bra), så jag behärskade mig och tyckte att vi kunde sätta skalbaggen i en burk istället.
Det tyckte han var en kul idé och vi fixade ihop en burk med lufthål lite snabbt när vi duschat klart.

Vi döpte skalbaggen till Björn, och Adrian slängde ner en sockerbit och lite gräs för att mata Björn.
När mamma kom förbi fick vi veta att det var en snytbagge, så vi slängde ner en liten träbit också. Då blev det fart på Björn. Han gick upp och ner för träbiten, fram och tillbaka. Som en liten duracell...skalbagge.

Tillåt mig att presentera Björn:


Efter det for vi upp på stan med stora tjocka släkten.
Vi lekte lite med de nya prylarna i Järnvägsparken och Adrian gungade lite också.

  

Här är de två bästisarna också:


Sen åkte Adrian och Tindra karusell!
Jag blev imponerad, jag trodde inte att Adrian skulle våga det. Men han såg ut att ha hur roligt som helst, och mammahjärtat höll på att smälta. Varje gång han gör något nytt så blir man så stolt och glad!

  

Slutligen en bild på Adrian i sin nya mössa, som han fick av sin mommo idag:


Resten av dagen har varit lugn och skön. Det har varit så sjukt varmt idag! Hoppas det fortsätter imorgon, då ska jag ut och festivala ordentligt!

Nu ska jag smutta färdigt på min cider och titta på Morden i Midsomer från igår.
Ingen riktig sommar utan Barnaby!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback