Tandläkarskräck light

Min son fick post idag. Han ska till tandläkaren!
Han har varit en gång tidigare, och det gick inget vidare. Han vägrade gapa, och grät en skvätt. Men sen fick han en tandborste och lite klistermärken och då blev livet glatt igen.
Hoppas det går bättre den här gången.
Det är två veckor kvar, men vi har börjat prata om det lite nu redan, så han ska vara förberedd.

Själv ska jag till tandläkaren nästa vecka. Jag har inte så extrem tandläkarskräck nu som jag hade förr, för har man överlevt en rotfyllning överlever man allt, men jag vill ändå inte gå dit!
Jag har så skruttiga tänder och kommer väl ha minst åtta hål som vanligt.
Mina två sista visdomständer har börjat bråka med mig också, så kanske att man får dra ut dem också snart...
Ser inte fram emot det dock, inte att dra ut den i överkäken iaf - sprutan i gommen var INTE kul.

Usch, tänk om någon tand är så dålig så den måste rotfyllas?! Då dör jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback