65-års fika och 50-årsfest

Jag har spanat efter Kanin idag, men han är fortfarande borta. Jag hoppas att han vågar sig tillbaka, men jag tror inte det.

Idag har jag haft en väldigt ansträngande dag i skolan.
Första lektionen kollade vi film. Puh!
Andra lektionen var 40 minuter lång. Bara gudarna vet hur jag klarar av detta.

Under andra lektionen skulle vi läsa sidorna 95 - 106. Jag hann läsa det två gånger, och sen var det tid över så jag läste hela kapitlet. Vi läser om brott och straff nu, och det är faktiskt lite intressant.

Vi har hunnit vara till sonens farfar idag också. Han fyllde nämligen 65 igår.
Sonen sa att när han fyller år nästa gång så vill han också bli 65...
Farfar och Eila bjöd på bullar och te i överflöd och grabben älskade det, såklart.
Eila bakar goda grejer, men inget klår min mormors och min farmors bakning, hehe.

När vi satt och fikade så frågade R sonen om hur gammal farfar är.
- Sexa femma!
- Ja, sextiofem. Hur gammal är Sussi då?
- Fyrtio!
- Jaa! Hur gammal är moffa då?
- Eehhhmm.. Tjugofem!

Näääästan rätt ;-)
50-årsfesten närmar sig förresten! Bara några dagar kvar nu. Kul ska det bli!
Jag hoppas att min kusin dyker upp, jag har inte träffat henne på flera år. Helst hade jag ju velat träffa båda mina kusiner, men jag vet ju att det är svårt att komma loss när man har barn.

Nu ska jag vara duktig och försöka leta efter nya recept och så skriva matsedel och inköpslista.

Och jo, jag måste ju skryta lite också - min kusin har veckans blogg här på blogg.se :-D

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag och Olle kommer på festen, det ska verkligen bli kul att se er, och väldigt kul att komma till kiruna också, har inte varit i kiruna sedan 2004....

2009-03-17 @ 21:05:43
URL: http://smultronet1.blogg.se/
Postat av: zappalainen

Hujedamig sicken betungande skolgång du har!

2009-03-18 @ 06:55:34
URL: http://zappalainen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback