Das kitchen

Idag lyckades jag ta sönder ett till bestick. En kniv denna gång, förra gången var det ju en gaffel.
Och för att svara på din fråga Åsa; Det är handtag i typ... bakelit, tror jag, och när jag använder dem går de bara av.
Antingen är det min övermänskliga styrka i händerna eller undermålig kvalitet på besticken i fråga som ställer till det. Det första alternativet är ju det mest troliga, såklart.

Bilder på det "nya" köket har efterlysts, och jag har försökt fota lite. Tyvärr är det ju mobilkamerakvalitet, men nåt ser man väl i alla fall. Skillnaden märks inte så mycket på bilderna heller, så nu har ni en anledning att komma och hälsa på och kika på rikt'.

Jag vet inte om ni minns hur det såg ut förut, men såhär ser det ut nu i alla fall:


Listen under skåpen var i äckel-furu. Det ser bättre ut i vitt... Jag kräks av furu. Nästan i alla fall.


Det är jobbigt att ha köksmöbler i furu när man nästan kräks av det. Men bordet kan man ju dölja, och soffan vill jag måla om... Vit ska den bli, såklart.


Inuti fönstret var det fortfarande träfärgat. Jag fattar inte varför de lämnade det så. Visst är det bättre med helvitt?


Fönsterbrädorna var obehandlade träskivor. Skitbra. Spillde man vatten sögs det in och spilldes det jord var det ju nästan omöjligt att torka bort. Nu är det vitt och najs, och det gjorde jättestor skillnad!
Väggarna var i någon kall blå/grå/lila färg. Usch. Nu är det "Tofu", tror jag den hette. Ljust ljust brunt, det ser nästan vitt ut.

Hela köket är ljusare och fräschare. I love it!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Wow! Najs! Du har ju gamla bilder på köket... den där gången då du gjorde operation uppryckning eller något liknande...



Aha! Sådana bestick! Då känns det ju inte helt tokigt...

2009-03-02 @ 20:45:54
URL: http://mimosan.wordpress.com
Postat av: Mia

Klart du är övermänskligt stark!

Hur kul är det med undermålig kvalla på besticken liksom.

2009-03-02 @ 22:17:09
URL: http://angrytheinch.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback