Grymt, sa gottegrisen

Sådärja. Disken är så gott som åtgärdad, tvättstugan är städad och en laddning tvätt är i maskinen alldeles precis nu.
Det känns bra att få någonting gjort.

Jag har efterlyst besök på alla möjliga håll, men ingen verkar nappa på mitt erbjudande.
Efter middagen kanske jag namnsdagsbakar något... Då brukar folket droppa in.
Sonen har tjatat hela dagen om att han vill baka. Jag tror han älskar det lika mycket som jag.
Matbröd har jag också tänkt baka, men det är inte riktigt samma sak. Jag tycker mer om att baka kakor, tårtor och sliskiga bakverk. Man är ju ett gottegris utan dess like.

Det blir rester till middag idag också. Så skönt och enkelt. Biff och potatis. Rårivna morötter till. Gott gotti gott gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback