Kladdkaka med chokladglasyr och kokos

Jag hade en lång håltimme mellan 9.35 - 14.00. När jag kommer till skolan för den andra lektionen så säger hon att vi kan jobba hemma idag! Suck. Onödigt, men skönt ändå.

Vi provade att flytta bilbarnstolen till framsätet idag, men det blev inte så lyckat. Grabben älskade det, såklart, men R hade lite problem med det. Kan ju vara bra att se något i backspegeln lite då och då...
Jag vill att grabben ska sitta bakåtvänd så länge som möjligt, men snart får han ju inte plats i stolen ens!
Helst hade jag velat vänta till sommaren åtminstone innan vi beställer den tredje och sista stolen, men R tycker att vi kan göra det nu. Vi får väl se hur det blir.

Annars händer nog inte så mycket idag. Jag ska ta och fixa disken snart så R kan laga middag. Blodpalt ska vi äta idag!
Igår åt vi jättegod köttsoppa som R gjorde. Med klimp såklart, efter kära mammas goda recept.
Grabben säger att han vill ha blodpalt, men sist åt han bara bacon och smör... Tur att det finns köttsoppa kvar.

Brorsan ska nog komma och hälsa på en sväng också. Jag känner för att baka något, trots min cp-ugn. Kladdkaka brukar ju funka ändå, den ska ju vara kladdig... Tar bara lite längre tid i ugnen än vanligt, men den blir ju klar till slut.
Kladdkaka med chokladglasyr och kokos tänkte jag göra. Mums! Frågade syster om hon ville komma och baka hon med, men hon är som mamma och orkar inte göra nånting :-P

Nä, disken väntar. Sen ska jag hänga tvätt. Fridens!

Kommentarer
Postat av: Natalie

Vill du synas i min blogg och få fler läsare? Skicka vidare detta meddelande och länka den till min blogg, lägg sedan till mig på bloglovin och meddela mig när du gjort det! Ha en bra dag

2009-03-16 @ 16:43:53
URL: http://nataliehakansson.blogg.se/
Postat av: Jossan

Haha okej ;P Jag blir också riktigt kass.. Men vad gör man inte för bloggen :P Kommer upp bild strax på nya frillan! Ska bara smälla i mig lite godis först :P haha

2009-03-16 @ 18:29:27
URL: http://lejoss.blogg.se/
Postat av: peka

Men vad har han för stol? Han som är en liten plutt borde ju få plats länge till? Man ska väl ha bakåtvänt tills dom är 4 va?..

2009-03-16 @ 19:41:37
Postat av: Katja

ja, jag undrar oxå vad ni har för stol? Ellen är 100 cm. och väger 15-16 kilo, och kommer sitta bakåtvänt bra i den MINST ett år till. Tänk på säkerheten!! Det är 80% större risk att han dör i en bilolycka om ni vänder!!

2009-03-17 @ 19:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback