Läser folk en blogg om ingenting?

Ibland blir jag så less på att blogga.
Det känns meningslöst.
Jag har inget vettigt att skriva om, och det jag ändå skriver är det ingen som läser.

Jag vill inte skriva om bara mode och smink och sånt. Visst är det väl kul med nya kläder, men det intresserar mig inte.

Jag blir så less på att allt bara är yta. Att allt som räknas är hur du ser ut, om du har det allra senaste osv osv.
Saker är bara saker. Inget är verkligt. Vem är du utan alla dina saker? Under alla lager?

I slutändan spelar det ingen roll vad du har på dig, vad du äger, hur du ser ut. Det är inte viktigt.

Du är inte den kropp du har. Den är din, du har fått den, men den är inte du. Det spelar ingen roll hur du ser ut.
Kroppen är du lika lite som dina kläder är det. Det är bara något du har på dig.

Det är det jag är intresserad av. Det som finns på insidan. Inte ytan.

Jag vet faktiskt inte varför jag har bloggen kvar.
Läser folk ens en blogg som inte handlar om... nåt, egentligen?

Kommentarer
Postat av: zappalainen

Du vet ju att vi läser och uppskattar det du skriver.Men jag personligen tycker bättre om den gamla bloggen, den här är mycket mera svårläst pga layouten.

2009-03-05 @ 07:09:56
URL: http://zappalainen.bloggagratis.se
Postat av: Åsa

Ja, vi läser den, flera gånger om dagen till och med. Dina erfarenheter ligger nära mig, vi har barn som är lika gamla och liknade problem med oss själva... Att vi dessutom är gifta med varsinn Roger är ju bara bonus. Ja, jag är intresserad av ditt liv. Jag vill att du skriver mer.

2009-03-05 @ 08:50:25
URL: http://mimosan.wordpress.com
Postat av: Nina

Om du skriver om smink så skickar jag mjältbrand på mailen till dej

2009-03-06 @ 23:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback