"Magsjuka i huset"

Så stod det när vi kom till dagis i morse. Jippi. Inte.
Direkt känner jag hur bacillskräcken kommer smygandes tillbaka, men jag har lyckats hålla den i schack.

Jag är nästan stolt över mig själv för att ha klarat av det alldeles själv. Arbeta bort det mesta av bacillskräcken alltså. För ett år sedan var det hemskt. Jag såg bara bakterier och baciller hela tiden, köpte handdesinfektion och tvättade händerna mest hela tiden. Det var fruktansvärt att leva så. Nu har jag det under kontroll för det mesta.

Och det kan ju faktiskt klara sig. De senaste tre gångerna som det har gått magsjuka på dagis så har grabben hållt sig frisk.
Skulle han nu bli sjuk så är det ju faktiskt inte hela världen...

Det blev ingen skola för mig idag. Jobbig morgon, dålig dag bara. Samla krafter under helgen och så nya tag på måndag!
Nu ska jag äta något, och sen vill jag hämta hem mitt gullefjun och titta på film.

Kommentarer
Postat av: peka

Blä för magsjuka. Jag hade fan vänt hem med ungen :D

2009-03-13 @ 17:45:15
Postat av: Anonym

Jag mår illa så fort jag hör ordet magsjuka.. Hoja!

2009-03-13 @ 21:57:06
URL: http://nueva.blogg.se/
Postat av: Lydia

sv: haha stämmer de då? xD svårt att tro du är så ond xD gjort ida? :)

2009-03-13 @ 22:18:32
URL: http://lydiacarlson.blogg.se/
Postat av: nina

ja blä magsjuka är ju fan skitjobbigt..men...vad fan ska man göra. man kan ju inte alltid "bara" vara hemma med dem, man har ju skola och jobb o dylikt..

2009-03-13 @ 23:02:38
Postat av: Lotta

Ja fy för magsjuka. Var min skräck oxå när jag jobbade ;) Blev ju smittad av vinterkräksjukan på jobbet när jag var i kanske 2-3 månaden. Man mådde ju redan nog illa då ;) Urk! Hoppas ni klarar er från magsjuka.

2009-03-14 @ 11:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback