Min grabb säger roliga saker

Min grabb är rolig.

- Vad har du ätit till lunch på dagis idag då?
- Öööhhh...
- Har du ätit korv?
- Nä!
- Har du ätit köttfärs?
- Nää
- Har du ätit soppa?
- Ja!
- Vad har du ätit för soppa då?
- Dålig soppa!

R berättade sen att fröknarna hade sagt att nästan ingen hade ätit idag....

Nu på kvällen låg jag och grabben i sängen och gosade lite. Det var meningen att han skulle sova, men vi råkade bygga lite koja och prata och busa lite först...
Vi pratade om hans namn och han försökte bokstavera det och det gick väl sådär, och så pratade vi om hans andranamn, som han inte vill ha.

- Kommer du ihåg vad du heter mer då?
- Norman!
- Och Åke.
- Nää, inte Åke!
- Jo, Åke. Efter min farfar. Han hette också Åke.
- Min farfar?
- Nä, din farfar heter ju Tyko. Min farfar är i himlen.
- Med Taki!
- Jo, med Taki.
- Din farfar bor på månen.
- Jaså?
- Men han kommer med taxi snart.

(Taki är för övrigt farsans hund, som fick flytta till hundhimlen i höstas nångång)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback