Skitsnack

Vilket härligt väder det är idag!
Solen skiner, det blåser inte och det är bara -5.2 grader ute.

Eftersom bussen går så knasigt så kommer jag fram till skolan redan en timme innan jag börjar, så jag ska nog passa på att gå på stan idag. Jag hade behövt köpa mig ett par solglasögon, men jag brukar aldrig hitta några som passar.
Jag köpte ett par förra året men jag råkade tappa dem i backen och de gick sönder. Typiskt att det alltid ska bli så när man hittar något som funkar... Som mina favoritjeans, som har gått sönder! Snyft.

Jag har kvar en liten slant från min födelsedag så jag ska kika om jag hittar något kul på stan. Antagligen inte, det är ju Kiruna, men ändå. Har sett en sjal inne på Maya som var rätt najs, men den passar inte till jackan jag har nu. Kanske till vårjackan, men här är det ju inte vår än på ett tag...

På tal om att shoppa så ska jag ta med grabben på stan på onsdag. Han har klistrat hela sin orm full med klistermärken och vi har ju lovat att han ska få en leksak när han har klarat av det.

Igår bajsade han faktiskt i toaletten! Jättestolt och glad blev han.
Nu är det bara dagis kvar. Det vill inte riktigt funka där än, så han har fortfarande blöja på dagis. Jag tycker inte att det är någon mening med att stressa fram det heller. Vill han ha blöja på dagis så får han, men såklart inte hur länge som helst. Fröknarna försöker få honom att sitta på pottan, men han vill absolut inte och säger att han har redan kissat hemma. Jag har försökt locka med att han får ju klistermärken om han går på pottan på dagis också, så vi får se hur det går. När det börjar funka lite bättre hemma så ska han få sluta med blöja på dagis också. Han är ju lite dålig på att säga till, man får ungefär en halv sekunds förvarning, men det tar sig.

Nu ska jag sluta snacka skit, bokstavligt talat, och hoppa in i duschen.
Sen ska jag nog titta ett avsnitt av Medium, om jag hinner innan bussen går.

Kommentarer
Postat av: peka

Jag hittade ett par solisar på lindex för ett tag sen, dom höll på å gå sönder, så jag köpte ett par till. smaaart va. har jag ett par i reserv. dom går ju sönder så himla lätt. men jag har dom alltid i fodral.

2009-03-23 @ 11:49:06
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: eve

Till sommaren är det nog lättare att sluta med blöja även på dagis kanske, inte så mycket kläder att ta av om ungen blir akut-kissnödig utomhus

2009-03-23 @ 12:12:45
URL: http://nueva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback