Strulig natt

Grabben har sovit dåligt i natt. Han brukar roa sig med det när jag är ensam med honom av någon anledning.
Nä, oftast sover han ju bra, men konstigt nog är det oftast när vi är ensamma som han strular som mest.

Han vaknade första gången vid 4.15 och ville kliva upp.
Jag blir alltid på dåligt humör när jag blir väckt sådär, och har svårt att hålla mig lugn och trevlig...

- Mamma, jag kan inte ligga ner.
- Klart du kan. Lägg dig ner och sov!
- Kom och mys med mig, jag kan inte ligga här själv.

Vem kan tacka nej till det?
Men han somnade inte så jag gick tillbaka till min säng, och efter en stund så kom han också.

Han somnade om men vaknade strax igen och grät lite.
- Drömde du något?
- Joooooo...
- Det är ingen fara, jag är ju här.
Smekte honom lite på ryggen, för det älskar han och så somnade han om.

Vid 7.15 vaknade han igen, men gissa om jag blev förvånad när han somnade om igen!
8.15 har vi klivit upp idag.
Han ville ner och spela Wii direkt. Han tycker det är så kul när vi spelar tillsammans.

Jag frågade förresten honom om han kunde gissa vart han ska sova i natt.
Direkt utbrast han:
- MOMMO!!
Han ville packa grejer, men jag sa att vi tar det sen.

Nu ska vi äta frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback