Äggröra med skinka och gräslök

Det är skönt att vara ledig, för då har man lite tid till att göra lyxfrukostar och att faktiskt sitta och njuta av maten.
Jag brukar inte variera mig så mycket, antingen blir det havregrynsgröt med kanel och mjölk, äggröra eller omelett.

Idag blev det äggröra med skinka och gräslök.
Vispade ihop ägg och vispgrädde och kryddade med svartpeppar, vitlök och "Chicken and Steak"-krydda.
Stekte skinkan i en stor klick smör (inte margarin för 17) och sen toppade jag det hela med god gräslök från min egen lilla trädgård.

Hur gott som helst! Till och med grabben, som vanligtvis dissar ägg rätt hårt, tyckte om och snodde några tuggor.
Sen blev han sur när det tog slut och sa åt mig att laga mer.
Så det blir nog äggröra imorgon också!

Kommentarer
Postat av: Maria

Det är härligt med sådana frukostar. När man har tid att njuta av dem och unna sig någonting extra. Det där lät jättegott! Kanske ska försöka mig på det i helgen =)

2009-05-21 @ 10:32:30
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback