Kontrasternas trädgård...

Tänk att lite värme har hittat hit också!
Idag har det varit ca 25 grader i solen, och fortfarande är det ganska varmt ute - 13.7 i skuggan.
Jag och grabben har varit ute i några timmar och pysslat på gården.

Visste inte riktigt om det var dags att rensa i rabatterna än, så jag rådfrågade moder.
Hon sa att det går nog bra, så jag har tagit bort lite gamla löv och blommor, och en massa jävla brännässlor som nästlat sig in dit. Jag brände mig fint där, trots handskar. Grr.

 

Mina stackars rabarber har inte ens kommit fram ur snön ännu, men fortsätter det tina såhär så är det inte långt borta.



Det går ett litet dike bakom tomten, och jag fick för mig att det kanske tinar fortare om vattnet får rinna lite bättre.
Jag och grabben försökte kratta fram diket och det gick ganska bra, men vi fick lämna där snön var som tjockast.
BRA TRÄNING tänker jag när det känns tungt, och då orkar man lite till, hehe.
Grabben tyckte också att det var tungt, och vid ett tillfälle kom han fram till mig och pustade och sa:
- Jag vill ha en öl!



Sen har jag suttit på altanen och försökt steka det bleka fläsket, fastän jag vet att jag sällan blir brun. Men man måste väl försöka iaf...
Grabben busade järnet och hängde på mina ben, över knäna. Jag måste nog ha fått en muskel ändå, för det var inte ens tungt.

  

Nu har vi slöat och äcklat oss med lite pizza och cola... Snart ska jag natta pysen och sen blir det att slappa med någon serie. Sen blir det fan sängen, man blir trött i kroppen av att kratta/skotta snö!

Kommentarer
Postat av: eliasnoasmommo.se

din grabb är fruktansvärt häftig (en öl..hahaahaa) och söt!

2009-05-02 @ 22:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback