Tårtbakning

Igår blev det tårtbakning åt bror, som har sitt "kalas" idag.
Två tårtor ville han ha, så det blev en chokladtårta med chokladmousse och banan och en vanlig tårta med blodapelsinmousse och banan. Och så grädde på båda två.
Brorsan anlitar mig som tårtbakare varenda år, han älskar mina tårtor!

Tårtan som är en smula högre är den med blodapelsinmousse. Det blev ganska mycket mousse i den :-P
Jag dekorerade dem inte eftersom han ska servera dem först idag. Hade jag stoppat strössel eller något på hade det bara färgat av sig på grädden till idag och så hade de sett förjävliga ut. Så han får dekorera dem själv idag, får se vad det blir.

Och ska man ha två tårtor får man minsann hjälpa till att vispa grädde.
Han glömde bort sig medan jag fotade och grädden blev lite väl hårt vispad, haha. Men det funkar.
Perfektionist som jag är så är jag inte så nöjd med tårtorna. De blev inte alls så släta som jag ville. Men de går nog att äta ändå...

  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Shit vad din bror är lik Adrian :)

2009-05-30 @ 12:40:33
Postat av: Thomas

Shit vad proffsiga dom såg ut. =)



Gratta Niklas från mig.

Snart fyller jag oxå 25... =/

Jag vill inte bli vuxen.

2009-05-30 @ 21:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback