Hamburgermiddag!

LCHF-krubb är ganska kul. Och gott, såklart. Jag har lagat mycket nytt, och det är roligt att få variera sig lite.

Igår gjorde vi burgare, jag och Adrian. Han fick bröd och strips till, jag hade ost, sallad, lök och sås. Gott!
Adrian ville mysa lite, så vi släckte alla lampor och tände några värmeljus istället. Myspys!



Jag kan ju dela med mig av lite inspiration, så här kommer senaste matsedeln. By request.
Alla maträtter är enligt LCHF, har hittat recept på olika receptsidor.

  • Tisdag: Baconinlindad kabanoss, gratinerad med västerbottenost.
  • Onsdag: Hamburgare
  • Torsdag: Fläskfilé med sambal oelek och grädde
  • Fredag: Omelettrulle med kebabröra
  • Lördag: Gratinerad tacofärs med vitlöksyoghurt och guacamole
  • Söndag: Kycklingwallenbergare
  • Måndag: Köttbullar
  • Tisdag: Malda grekbiffar med vitlökssmör
Jag har svårt att hålla mig till en sån här lista, man är ju kanske inte alltid sugen på det som står på listan. Så man får kasta om lite. Imorgon funderar jag på att laga tacofärsen. Enkelt, och förhoppningsvis gott!

Kommentarer
Postat av: Anna

God mat ni ska äta. De verkar inte vara helt fel den där LCHF dieten=)

2009-10-30 @ 08:11:47
URL: http://smultronet1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback