Hejkon bejkon!

De ringde från dagis för någon dag sen. Svininfluensan har nått dit tydligen.
Om det verkligen stämmer eller om det är falskt alarm vet jag ju inte förstås. Borde ringa och höra på måndag om de vet något mer.
Adrian har ju varit hemma hela veckan och ska vara hemma hela nästa vecka också, men ändå.
Snart är vi väl sjuka allihopa. Vaccin hit och vaccin dit, vad spelar det för roll när flunsan ändå hinner först?

Idag har vi bara tagit det lugnt. Adrian har varit jätteglad, busig och supergosig. Flera gånger har han kommit upp i famnen bara för att pussas eller kramas. Sådana här dagar är så härliga!
Vi har varit på Ö&B också, för att köpa lite lördagsgodis till grabben. Själv knaprar jag på egengjort snask - chokladbräck, som jag gjort på nötter och 86%-ig choklad. Gott!

Jag har sympati-dietat med Roger sen i tisdags och har redan gått ner två kilo. Jag vet att jag inte behöver gå ner mer i vikt, men det känns skönt att ha lite bättre kosthållning nu när det inte har blivit så mycket träning.

Höften har varit helt mongo idag. Molande värk nästan hela dagen, och så har det strålat ner i knäna och fötterna. Jag försökte kämpa på, men till slut blev det Ipren och soffläge. Just nu är det rätt okej, lite ont i fötterna bara. Jag är less på att ha ont.

Undrar vad vi ska hitta på imorgon? Det känns skönt att vara ledig och bara ta dagarna som de kommer. Att inte behöva ställa klockan är guld värt. Sen att man har en liten mänsklig väckarklocka som helst börjar låta mellan 5-7 är ju en annan femma. Imorse vaknade han klockan 7.

- Jag vill vakna nu.
- Klockan är ju bara sju, kan vi inte sova en stund till?
- Men jag är faktiskt redan hungrig.
- Jaja...

Imorgon ska jag i alla fall få sova! Roger fick en sovmorgon idag, plus lyxfrukost. Jag kan vara snäll.
Jag gjorde omelettrulle med baconröra, och jisses vad gott det var! Undrar om jag får lyxfrukost imorgon...

Kommentarer
Postat av: Anna

ja, de är verkligen härligt när man törs göra något som man är så rädd för, man växer verkligen (angående min provtagning)

2009-10-25 @ 19:06:53
URL: http://smultronet1.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-10-26 @ 10:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback